Gårdagen

Hämtade Charlie på förskolan och satte kurs mot Nöjesfabriken och leklandet. Det var bra att välja en helt vanlig "torsdag" även om det var barnbidragsdagen ;D Det var inte så mycket folk och ingen kö eller så :) Charlie älskade att åka rutchkanorna, vissa var från tre och fem år, men han fick åka dem i alla fall fast i mitt knä. I en var det sånna gupp att jag lättade och flög lite. Jag tänkte att nu går det åt helvete nu blir han jätteledsen. Nej då, "Mamma åka igen!" var frasen ;D

Att fika var också helt okej, tycker dock det är lite synd att man inte kan ha med egen mat eller dricka, blir ju så jävulskt dyrt. Men men, smällar man får ta :) Vi hade i alla fall jättetrevlig även om jag var tröttare än Charlie efteråt :P

Sen gick vi tillbaka till Orrholmen till hans pappa. Charlie ville ganska fort att jag skulle gå så jag gjorde det. Han verkar ha fått kläm på att det bara är mamma eller bara pappa och han vet rutinen. Det är ju bra det i alla fall :) Det är bra att P är på min sida att det ska inte vara "Mamma Malin", utan det räcker gott med Mamma. Det är väl ingen stor grej egentligen, men det låter som jag är hans bonusmamma liksom.

Åkte bussen till torget och mötte Tommy på torget. Inbjöd mig själv att gå ut med hunden med honom och sen drog vi till Willys så jag kunde handla inför idag. Jag ska lyxa till det idag med tacogratäng (efter recept av Karin i studiegruppen), god sallad och grekiskt bröd till som jag ska baka själv (från en mjölmixpåse iofs men ändå). Ska testa detta recept och se om det duger att bjuda min bror på, han hjälpte ju mig att flytta och jag skulle bjuda på mat för det och det har aldrig blivit av :P

Idag blir det alltså att laga mat, baka bröd, städa, diska och försöka plugga lite. Har redan pluggat ganska bra så det ska nog lösa sig :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0