Dia psalma

Bättre sent än aldrig skriver jag om fredagen. Det var en helt underbar helg. Gjorde mig i ordning hemma och drog sedan till Mijas kompis där de höll på att göra sig i ordning :) Lite smått förfest typ:) Efter det drog vi till den riktiga förfesten på Herrhagen (väldigt bra att ha förfesten ett kvarter från Nöjes). Drack lite väl fort så jag var duktig och ställde ifrån mig mitt rosé och drack istället tre glas vatten. Tror det var det som räddade mig från bakfylla :) Drog sedan till nöjes och hörde några skitlåtar av förbandet.

Dia psalma började spela och de började med låtarna jag kan så det var en sån underbar känsla. Jag älskar att stå på en spelning och sjunga med i låtarna. Det största var när de spelade "Hon får" och hela publiken står och sjunger med! Jag älskar verkligen att gå på spelning :D Låtarna jag älskar med Dia Psalma är deras "politiska" låtar, t. ex Tro rätt tro fel, och även de lite sorgliga t. ex Hon får och Emelie.

När spelningen var över skulle vi bege oss tillbaka till förfesten, och när vi gick där inne på nöjes så ramlade jag raklång i en trapp. Såg nog lite roligt ut. Särskilt förvånad är jag inte, det kan jag göra på ett plant golv med plana skor :P Väl ute insåg vi att klockan var kvart i två så jag valde att gå till bussen istället för att följa med upp. Ville inte riskera att missa bussen. När jag kommer in till stan hinner jag precis med en femma, då får man gå lite längre men den går förbi statoil så jag passade på att gå in o köpa lite mat :)

Det var min underbara fredag :) Har fortfarande ont i knäna, men annars var det en toppenkväll. Blir bara konfunderad över dagens ungdomar. Vi fick plats vid ett bord och där var en tjej som nog druckit för mkt och inte tillräckligt vatten så hon däckade typ. Först satt hennes kompis och tog hand om henne och så, men med bara någon låt kvar av Dia psalma så gick dem, utan kompisen som låg och sov vid bordet. Förstod inte riktigt hur man kunde göra så, men de kom tillbaka sen lagom till att vi skulle gå, hade inte varit kul att lämna henne där, vem fan vet vad som skulle kunna hända...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0