Mycket på en gång

Lite uppdateringar för er som inte har facebook. Peter och jag ska flytta isär, vi har alltså gjort slut. Nej, det blir inget bröllop. Men vi är inte ovänner, och det var ett gemensamt beslut. Alltså ingen som dumpade den ena.
Vi hade gjort upp att åka till Ullared (innan vi gjorde slut) men bestämde oss för att åka i alla fall. mest för att mycket nytt behövde införskaffas. T. ex köptes det köksartiklar eftersom det mesta har vi bara till ett hushåll. Så dit var vi i helgen. Mycket köptes. T. ex spenderades nära 4000 på Gekås av mig. Men jag sparade många kronor på det. Jag hade en lista med mig på saker jag behövde och vad de kostade som billigast på IKEA. Det som var billigare på Gekås fick hoppa ned i min vagn. Jag betalade halva bensinen ; 400 kr. Rummet för 500 kr betalade vi gemensamt så jag la ca 650 kr på resan + mat och dryck. Och jag sparade mer än det måste jag säga. Jag och Peter har samlat på Mine-glas från Kosta boda. Dessa kostar 200 kr i en "vanlig" affär. På gekås kostade de 79. Så nu har jag äntligen 12 glas ;D
Detta var lördagen. Söndagen började med en snabbtur inne på Gekås för Håkan (Peters bror) ville ha en örontermometer (som kostade halva priset jämnfört med hemma). Sen gick vi till Panduro-outlet. Där var det bara jag som handlade men ändå ;) Och jag handlade ganska friskt, men sparade många kronor :D Sen gick vi till Handelshuset, började med lantmännen. Än en gång var det jag som handlade för de hade en scrapbooking-avdelning. Men det blev bara sånt jag tänkt köpa hemma, t. ex en skärmaskin (lika billigt som på nätet men utan frakten), glossylack, krackeleringslack och pärlor.
Det fanns inte så mycket mer att se där så vi skulle ta en kopp kaffe på resturangen, men deras buffe såg vääääldigt god ut så vi bestämde oss för tidig lunch. Smart val! För en gångs skull var vi till en buffé där jag kände att jag kunde äta ALLT. Jag som är så petig! Blev otroligt mätt! Sen åkte vi hem. Bar upp alla påsar och gömde det som behövde gömmas. T. ex köptes massa leksaker som är tänkt att Charlie ska ha i sina olika rum, så det får vänta. Sen köpte vi även hans födelsedagspresent, blev en "Bilar"trehjuling ! :) Den får han gemensamt från oss båda.
Sen åkte vi och hämtade hem Charlie, som spenderade helgen hos Farmor och Farfar. När han såg oss sprang han fram och kramade mig. Peter fick gott vänta några minuter ;) Mammas goding.
Idag har vi varit till IKEA och tittat lite. Åt lunch gjorde vi också. För en gångs skull fick Charlie glassen som ingår i barnmåltiden. dåligt val, han SPRANG runt heeeela varuhuset ;) Sen gick vi till Bergvik, där shoppades enbart en t-shirt till plutten ;) Sen åkte vi till stan och på panduro sprang vi på en mamma som jag umgicks med på babycaféet på Skoghall så vi tog en fika. Man kan inte vara "lattemamma" längre, ungarna vill inte sitta still så länge ;)
Sen åkte vi hem, och på väg mot dörren ringde KBAB om en lägenhet jag sökt och frågade om jag var intresserad. SJÄLVKLART sa jag, får jag den har jag världens bästa grannar. Ska försöka få tag på personer så jag ska kolla på den. Och om jag fattade rätt är den min om jag vill ha den! :) Så det var mycket på en gång ;)

Kommentarer
Postat av: Lilli

oj. det var tråkigt,men vad skönt att ni är vänner! vart tar du vägen då då? om jag får fråga, svarar du så behöver jag ju inte publicera det

2011-06-21 @ 10:45:23
URL: http://curiousme.blogg.se/
Postat av: Lilli

haha av någon anledning så hade jag det på känn.. Hoppas du får den då :) då kanske vi ses ute då ? :P

2011-06-21 @ 13:16:39
URL: http://curiousme.blogg.se/
Postat av: Lilli

ja, men på den gården som billy o gia bodde på. men vi brukar vara ute och gå ganska mycket och leker på alla gårdar omkring. Du ska inte byta dagis då? Lillan går ju på det vid fritidsgården, och vi trivs hur bra som helst. Sen är ju annas kille på kulskolan... du får adda på msn om du vill :)

2011-06-21 @ 15:45:08
URL: http://curiousme.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0