Var det media som fick in SD i riksdagen?

Just nu diskuteras tydligen om huruvida media hade en roll i att SD kom in i riksdagen. Och jag tror faktiskt det. De hade nog kommit in förr eller senare, men det fick fortare nu. Fatta vad mycket pengar de sparade på reklam! Helt plötsligt visste ALLA vilka SD är. Egentligen borde media kvävt dem, men förstår att det inte går.

Men samtidigt, SD är ett missnöjesparti som fått röster för att de vågar ta upp ett problem ingen annan vill ta i. Tyvärr kommer de flesta rösterna från fd socialdemokrater, vilket gjorde förra till en marddröm för mig. Dels fick borgarna majoriteten OCH sd kom in i riksdagen. Men nu är det ju så att vi lever i en demokrati och alla röster är lika mycket värda så. Jag tror faktiskt att många som röstade på SD inte är rasister, men att SD är ett parti som passar bra för rasister. Om ni nu hänger med hur jag menar.


Vad vi skulle tjäna på nu är att andra partier kan ta ett beslut för hur de vill lösa invandringsfrågan och att alla behandlar SD med respekt. För börjar man vara respektlös mot dem så kommer det upp i media och de får fler röster.


För utan att vara allt för insatt så tycker jag det finns problem med dagens invandring. Men det problemet jag ser är att det kommer flyktingar hit, får stanna ett par år i väntan på beslut, hinner börja lära sig språket, skaffa familj osv och sen får reda på att de inte är välkomna längre utan måste åka tillbaka. DÄR har ni problemet jag ser. De flyr från ett krig, hamnar i Sverige, som inte på något sätt blir ett hem för de vet inte hur länge de får stanna, börjar rota sig ändå och sen får reda på att de ska åka hem igen.


Vi har ju brist på arbeten i detta landet säger dem, sätt då ett antal personer på att ta tag i alla asylansökningar så vi kommer ikapp och sätt en gräns på ett par månader, innan dess ska man ha fått ett svar och har man inte fått något då så får man stanna. Där är min lösning, men det är ju bara jag det. Och vem fan lyssnar på mig. Och kom för fan ihåg att dem vi kallar invandrare inte flyr TILL Sverige, de flyr FRÅN ett liv i misär. Däremot norrmän, danskar och finnar som flyttar hit "bara för att de vill" eller nått, de kallar vi inte för invandrare...


Det är ju också jävligt typiskt Sverige att göra såhär, under ockupationen av Norge under andra världskriget så släpptes till en början inte så många norrmän in och de till och med skickades tillbaka...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0