Trivsel!

Jag gick mot bussen förut och direkt jag kom utanför dörren så slog tanken mig:
"Jag trivs så jävla bra här!". Blir Charlie jobbig en dag är lekplatsen precis utanför dörren, bara att ta med en flaska med saft och sitta där o njuta av en Charlie som leker. Ja, ibland får man gunga på också, men då är han ju glad = inte jobbig.

Visst, ska jag någonstans måste jag ta bussen, men det här är ju typ en jäkla knytpunkt så jag tar mig till halva karlstad utan att byta buss. Jag kan åka till Bergvik, Ikea, Universitetet, Orrholmen, Henstad och Färjestad. Sen finns det ju en jäkla massa hållplatser mellan där. Jag tar mig överallt utom Skåre typ :P Och då kan man ju åka in till stan och byta där ;P Så ja, det går ingen nöd på mig.

Ja, det är lite långt till affären, men det var det ju på Orrholmen också så nu ska vi inte vara sånna. Dessutom har jag nära till ganska många affärer. Bussen som går här går förbi Willys, Rusta och barnens hus. Jag har gångavstånd till Netto och även till Pekås och Ica. Så nej, det går verkligen ingen nöd på mig!

Och nu har jag ju en dammsugare också, då är det ju toppen! Och skrivbordet monterade jag ihop på en kvart! Yay på may ;P

Jag BOR här nu. En och en halv månad efter uppbrottet och jag har äntligen ett hem! Jag har alltid haft någonstans att sova, men så fort jag förstod att jag skulle flytta så var det inte mitt hem längre.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0