Tillfällen man minns...

Hemska saker som händer en minns man ju alltid. Eller ja, ni förstår hur jag menar. Jag är säker på att mina föräldrar än idag minns vad de gjorde när de fick reda på att Olof Palme blivit mördad. Jag minns fortfarande hur jag ryckte på axlarna när min låtsaspappa sa att flygplan flygit in i WTC. För jag förstod inte. Jag finns än idag hur jag hade träslöjd när de på radion berättade att Astrid Lindgren dött (ja, hon betyder mycket för mig). Jag minns när jag fick reda på att den femåriga Sabrina i Arvika blev mördad av en psykiskt sjuk man.

Jag kommer nog på samma sätt minnas idag, Oslo attackerat. Jag och Charlie var ute och lekte, han lekte så fint i sandlådan så jag gick in på Facebook. Då har en kompis skrivit till en annan kompis och frågat om hon är i Oslo och om hon mår bra. Jag förstod inte varför men tänkte ju direkt att något måste ha hänt. Går in i aftonbladets app och läser då om attacken. Det kändes overkligt. Otroligt många i min ålder har åkt till Norge för att jobba. Inga nära vänner men jag vet ju vilka dem är och jag blir orolig. Jag vet ju inte vilka av dem som hamnat i Oslo och vilka utanför men ändå...


Jag kommer nog alltid minnas idag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0