Kycklingröra ala Malin!

Oooh jag gjorde en så gooo mat förut och måste dela med mig till er ;P Den är otroligt enkel och finns säker miljoner människor som redan gör det men ändå ;P
Ingredienser:
1 kycklingfilé
1 pkt bacon (140 g eller vad det är. Spelar ingen roll om det är skivat eller tärnat)
1 paprika
1 burk med smaksatt creme fraich (jag hade paprika och chilli)
Tärna kycklingfilén och stek. Under tiden tärnar du baconet och har i det med. Stek tills kycklingen är färdig. Under tiden hackar du paprikan och blandar med creme fraichen. När kyckligen och baconet är färdigt så blandar du även i det.
Jag åt det tillsammans med klyftpotatis, men jag kan tänka mig att det är SJUKT gott på baugetter. Man kan göra den i förväg men då kan det vara bra att låta kycklingen svalna innan man har den i creme fraichen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0