Barnledig

Charlie har varit väldigt trotsig på sistonde, antagligen pga flytten och jag har många gånger kännt; "åh snart är det lördag och han åker till Peter". Sen kom fredag. Och lördag! Han skulle åka till sin pappa! Inte för en helg, nej, utan för 1½ vecka!!!!! Hur ska jag palla detta?! Har jag varit barnledig tidigare så är det ju för att göra något speciellt, men inte nu... Men ja, jag har väl massor att sysselsätta mig med egentligen :P Men ångesten fanns där...


Så igår höll jag mig sysselsatt till större delen av dagen, tittade på när Grann(a)Anna gjorde sig i ordning i rekordfart (1 timme typ, inklusive förfest). Sen kom Tommy och Neo på besök. När dem gått så påbörjade jag mitt "hemmaspa". Eftersom jag betalar för vattnet här har jag bestämt att jag får bara bada en gång i veckan och duscha resten av dagarna. Insåg ganska fort att jag kan nog duscha alla dagar för jag hann i princip bara fylla upp karet innan jag tänkte: "Jaha, och nu då? Ska jag gå upp nu?". Så ja, det blir nog dusch hädanefter ;P

Efter badet så fixade jag i ordning naglarna. Egentligen skulle jag lagt ansiktsmask också men blev uppehållen av en Neo och en Tommy som hade picknick utanför min balkong. Sen fråga en kompis om jag ville med till Ankan (okej, jag hade typ tjatat om att jag ville göra något ;P) så det var bara att göra sig i ordning. Lagom till att jag var färdig så kom Grann(a)Anna hem och skulle ha förfest så jag gick över till henne och hennes arbetskamrat innan vi i samlad trupp åkte ned till stan. De gick till någon uteservering tror jag och jag gick till Ankan.

Det var en trevlig kväll och jag glömde oftast bort att jag är halv för tillfället :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0