Arvikafestivalen

Nu när det visat sig att Arvikafestivalen gått i graven på riktigt börjar man ju tänka på allt kul man gjort på det där jäkla festivalområdet. Första året jag var där var samma år som Kraftwerk var där. Det var då det började gunga första gången, på grund av dubbelbokade artister osv. Men de lyckades vända det till året efter för då blev festivalen slutsåld.

Första året blev en impulsresa typ. Jag fick åka på festivalen för mamma men fick inte bo på campingen. Undrar varför jag ;) Kan ju bero på att på campingen får man om man är över 20 ha med alkohol. På festivalområdet får man bara dricka alkohol i öltältet och där har de ganska ordentlig koll på leg. Iaf, min pappa och hans fru skulle hjälpa min styvsyster med biljettpengar och sa då att jag självklart skulle få hjälp jag med. För jag ville åka men hade inte råd. Så det fixade sig ju fint, jag och min styvkusin åkte och så sov vi hos farmor :) De två första dagarna såg vi otroligt många band, gick från den ena spelningen till den andra spelningen. Kussen hade lyssnat på alla band innan och på så sätt insett vilka vi ville se.


Sista dagen var vi helt jäkla döda och satt därför bara på en sten vid slänten till den största scenen, Vintergatan. Vi gick och köpte mat i omgångar och allt möjligt bara för att ha den där jäkla stenen ;) Fast vi var pigga och glada till Kraftwerk som avslutade hela skiten ;)


Året efter sov jag på campingen. Ett tips till alla som inte varit på festival; det är inte bra att ha tältet nära stängslet för killar kissar där :P


Året efter vad jag där igen och då var vi en del av ett camp. Väldigt mycket roligare faktiskt ;)


Var där året efter också, men då hade jag egentligen inte tid men fick inte biljetten såld så jag gick bara på lördagen. Bara för att biljetten inte skulle gå till spillo liksom.


Nu blir det aldrig mer... Är nog för gammal för det också för den delen. Jag klarar nog inte fyra dagars fylla (förlåt mamma, men de tre sista åren drack jag faktiskt) längre. Eller att sova i ett blommigt tält för 99 kr från rusta :P


Men jag måste säga, av alla år så var nog det första året roligast. Det jag minns i alla fall. Kussen och jag gick övertrötta vägen hem till farmor och skojjade om att Alright och nowrong borde vara samma sak. Farmor skrattade åt mig för jag inte visste hur man bäddade hennes säng. För det var inget påslakan utan ett sånt lakan man lägger under filten när man sover med filt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0