Vardagsrum

Nu har jag nog äntligen kommit på hur jag vill ha det i vardagsrummet. TV:n ska upp på väggen, men vi kan ha de här möblerna;
Fast som sagt med TVn på väggen. Anledningen till att tvn inte sitter på väggen ännu var för att vi ville bo in oss. Så vi inte skulle borra 48 hål i onödan :P I alla fall. Nu ska jag bara bestämma om jag vill ha möbeln röd eller vit. Den är rödare i verkligheten än vad det ser ut på bilden. Men jag tror det blir vit. Sen ska jag ha vägghyllor från lack serien. Blir nog också vita. För de vita hyllorna vi har nu i hörnet har vi bestämt ska bort. Det är i princip bara böcker i dem och vi läser aldrig. Böckerna får istället hamna i en Ivarhylla på kontoret. För just nu ser det fördjävligt ut. Charlie river i dem och jag orkar inte ställa rätt böckerna hela tiden. Så ja. Till kontoret!
Frågan är dock vad vi ska ha i det hörnet nu. På så sätt hatar jag den här soffan. För den kapar av rummet! Jag vet inte hur jag ska få den delen av rummet till en del av vardagsrummet. Kanske skulle göra det till en hörna av något slag. Men vaddå för hörna? En läshörna? Vi läser ju aldrig? Funderar på att göra det till det jag tänkte när vi flyttade hit. En lekhörna! Bara ha några utvalda leksaker där. Charlie vill leka i vår närvaro, men ibland när man har besök och så vill man inte sitta där inne med honom. Då skulle man kunna ha några leksaker som "bor" i vardagsrummet. Men samtidigt, nu har han börjat leka mer och mer i sitt rum, det kanske vore dumt att förstöra det nu. Sen tar han faktiskt ut några leksaker till köket och vardagsrummet.
Ja... Vi får fundera på det. Inget lär ju hända på någon månad. ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0