Skyddsängel

Det måste jag haft idag. får reda på i morse kl 9 att giia är magsjuk hon med. Jag bestämmer mig då för att gå själv på mässan. Det minskade ju ändå riskerna för mig att bli sjuk. Giia och jag trodde mässan var på Nacka Forum så jag åkte dit (med buss för att sen byta till t-bana för att byta till buss. Allt med minimala marginaler). Meeeen Nacka fourm är ett stor jävla köpcentrum. Eller ja, det fanns en vårdcentral också. När jag står halvt förvirrad och inte vet vart jag ska kommer en kvinna fram och frågar om vart utgången är. Jag svarar att jag inte vet och frågar henne om hon vet något om mässan. Of course she do, hon är ju en utställare! Så jag tar följe med henne till mässan.
Sen har jag inte så jävla mkt att berätta. Mässan sög och jag råkade gå in på herrarnas toa.
Då bestämde jag mig för att åka till Centralen. Åkte dit, såg förvirrad ut, hittade tillslut från t-banecentralen till tåg-centralen. Det är bara en trappa. Låste in mitt bagage och åt lunch. Försökte hitta någonstans att köpa något till Charlie, men jag vågade mig inte allt för långt från Centralen så han får inget.
Väntade ett par timmar på centralen, Orkade som sagt inte krångla.
Nu sitter jag på tåget, jag har precis ätit min tre rätters, räksallad med rhode islanddressing, kalops med tärnade rödbetor och passions och tryffels tartlett. Heeeelt okej. Tartletten hade en vuxen smak som jag tyckte om, inte sötsliskig liksom. Och hur tusan kan man misslyckas med kalops?
Saknar min plutt så mkt att jag nästan grinar varje gång jag tänker på honom. Men om en timme får jag se honom, Peter och han kommer och hämtar mig (bröllopstidningar, även de som är gratis, väger ganska mkt).

Kommentarer
Postat av: Vivian

Om du vill hitta i Stockholm får du ta med Sven

2011-01-30 @ 21:09:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0