Nyårslöfte

Egentligen tror jag inte på dem. Varför ska man lova något just vid nyår? Men däremot är jag för att ha ett bestämt datum. T. ex jag ska sluta röka den första juni. Jag ska börja träna 1 maj. osv. Inte; jag ska sluta röka nu! Jag ska börja träna imorgon.
Den senaste tiden har vi käkat lite för mkt gott jag och Peter. Nu måste det bli ändring eftersom jag inte har möjlighet att pendla allt för mkt i vikt när det snart är dags att köpa bröllopsklänning. Jag kommer köpa en med knytning i ryggen för säkerhetsskull för som jag fattat det kan man gå upp eller ned i vikt i slutet pågrund av stress. Då har man ju ändå en chans med klänningen :-)
Vi ska dock inte överdriva. Bara ha gottiga saker på helgen helt enkelt. Måndag till fredag blir det inte läsk, saft, godis, chips, fika osv. Inte svårare än så helt enkelt. För som det varit nu har det blivit godis flera ggr i veckan och det fungerar ju verkligen inte. Det är ett under att jag inte rullar fram :-P
Men Peter tycks ha glömt bort det hela ;) Han åkte iväg nu och skulle handla på hemvägen. Då frågar han; ska vi köpa ngt godis till i kväll? :P Förklarar då för honom att det är måndag ;)
Sen lyckades jag ju självklart bli sjuk idag så det blir inget besök. Sånt händer ju tyvärr. Nu är det väl dags att göra lunch till mig och terroristen ;) Smeknamnet Peter av honom i magen passar bra nu ;P Han är all over the place.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0