Lyx

Att åka till Sthlm för mig kommer vara lyx. För det första; jag får ett break. Jag älskar min sambo och min son, men det ska bli lite skönt att slippa dem två dygn. För det andra; jag kommer få kolla på vad som intresserar mig utan att någon suckar och stönar i bakgrunden. Som om det inte vore nog har SJ nu gjort det jävligt gött för mig!
När jag beställde biljetterna tog jag oavbokningsbara för att det var billigast och jag visste att jag inte skulle ångra mig. Dessutom var det InterCitytåg andra klass så där lagom billigt. Så billigt att jag var tvungen att betala extra för att vara garanterad plats! HAHA!
Idag fick jag ett sms. Tåget från Sthlm till Karlstad var inställt. Det stod ett nr jag skulle ringa osv. Jag började fundera på om jag kanske inte skulle få pengar tillbaka eftersom jag tog oavbokningsbara. Så jag ringde till SJ och var supernervös under hela väntetiden. Jag kommer fram till en supertrevlig kvinna som redan vid första ordet låter jätte bemötande. Så jag förklarar att jag fått ett sms, ger mitt bokningsnr osv.
Hon frågar då varför jag valde just den avgången (kl 19), var det för att den var billigare? Då sa jag att jag tog den för att jag ville vara längre i Sthlm (vilket ju är sant). Då föreslår hon en kompensation. Första klass biljett med tre rätters på x2000. jag var inte sen att tacka nej ;-) Hon kunde dock inte garantera att det blir tre rätters, men något att äta skulle jag få i alla fall :-) Och om ritningen på internet stämmer kommer jag dessutom inte sitta brevid någon :-D
Vi kommer hinna i alla fall :-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0