Hemtentor

Nästa vecka behöver vi inte gå till skolan en enda dag, för vi ska jobba med sammanlagt fem hemtentor. Dessa är dock inte krävande på det viset som det låter. T. ex skrev jag judendomens hemtenta igår och då skulle jag välja ut det jag tycker är relevant att undervisa om, vilka fördomar som finns och hur man bemöter dem samt att man ska göra en lektionsplanering för ett 40 minuters pass.
Detta tog mig ca 3 timmar igår. Större delen av tiden gick åt till att leta fakta. Sen även ganska mycket tid av självkritik, ska jag verkligen skriva så? osv ;-)
Nu har jag alltså 4 kvar. 2 i kristendom, 1 i islam och 1 i hinduism. Den ena av kristendomstentan är jag halvklar med. Och jag har hela nästa vecka på mig, plus nu på fredag. Jag är faktiskt inte stressad.
Nu ska jag snart lämna Charlie på förskolan innan jag än en gång ska ta fram min hemtenta, se vad jag kan göra bättre osv, innan jag åker in till skolan, träffar studiegrupper lite innan det är dags för lektion.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0