Frän bok

Som kurslitteratur har vi denna kursen haft boken "Om änglar, gudar och hjältar" av Janny van der Molen. Det är en barnbibel fast med viktiga berättelser ur de fem världsreligionerna.
Det är en bok jag aldrig kommer göra mig av med, tror jag kommer kunna använda den i undervisningen en gång per år MINST.
I alla fall, igår så refererade jag till den i ett arbete och då ska man skriva typ såhär: (Mikkelsen, 2011). Alltså författare och år, hela litteraturinformationen har man sen i slutet på en litteraturlista. Då var jag ju tvungen att kolla årtalet. Och då står det såhär:
Text: Janny van der Molen 2007 (kristen tideräkning), 5767 (judisk tideräkning), 2550 (buddistisk tid i Thailand, men år 2133 i Tibet), 1428 (islamisk tideräkning), 2064 (hinduisk tid)
Jag tyckte iaf det var fräsigt! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0