Läsning

Var ju till bibblan idag (bättre sent än aldrig som de brukar säga) och då såg jag något som gjorde mig varm. Som blivande lärare vet jag hur viktigt det är att läsa och jag vet att man inte hinner läsa så mycket som behövs i skolan. Därför är det viktigt att barnen får stöttning i att hitta böcker de tycker om och ge dem lust att läsa. Idag såg jag många föräldrar som verkligen brydde sig! Bibblan har under sommaren att barn får läsa tio böcker och skriva något om dem och så får de en bok gratis, en kille stod där med sin mamma och skulle välja en bok. Hon stod och resonerade med honom och förklarade att den boken han höll i hade samma författare som en annan bok han läst skrivit och undrade om han tyckte om hans sätt. Bara en sån grej!
Det låter inte mycket för er, ni kanske redan gör allt det här, men det är stor. Det finns åtminstonde en elev som jag vet inte skulle behöva åtgärdsprogram bara hennes föräldrar kunde lägga ned ungefär hälften så mkt energi som den mamman verkade göra.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0