Bröllop!

Ser på bröllopet i Storbrittanien just nu. Inte för att jag måste, men det var det som gick i princip ;) fin klänning hade hon, men att han redan börjar bli tunnhårig skrämmer mig lite! Han är ju bara ca 3 år äldre än Peter, ska Peter snart tappa håret? På vilken sida av familjen ska man kolla för sånt där? Hoppas det är på pappans sida man ska kolla, för Peters pappa har nog inte tappat ett hår ännu :P
Taggar egentligen för hemtenta, jag glömde ju att skriva om EU's historia på tentan om EU så då blir det omtenta. Helt fantastiskt. Alla andra hade bett om komplettering, men inte han. Jaja. Sen efter det ska jag och Charlie till staden. Jag hoppas panduro har kvar ett set med papper som jag spanat in. När jag såg det hade vi inte fått pengar ännu och sen åkte jag ju utomlands.

Nu har jag varit hemma ett tag och något jag saknar är att man åt på resturang hela tiden ;P Det är ju sjukt tråkigt att laga mat :P Något jag tycker är otroligt är att jag nästan alla gånger tyckte om maten. Jag är väldigt kinikig med maten, men det gick jättebra. Till och med den judiska soppan som de flesta verkade tycka var lite äcklig. Om någon hade beskrivit den för mig hade jag inte beställt den, men nu var det ju redan beställt åt oss. Den var starkt kryddad, buljongbaserad tror jag och innehöll kokt ägg, kött och rökt korv. Den var faktiskt jättegod.

Det enda som jag faktiskt inte kunde äta upp var lunchen jag beställde sista dagen. Lasagne med lax och spenat. Det var inte gott vill jag lova :P Trots att jag tycker om lax och jag tycker om spenat ;) Annars körde jag mycket på fläsk. Det finns inget så gott som perfekt tillagat fläsk! Och det kunde de minsan i det landet ! :)

Frukosten fick vi alltid på en resturang som egentligen inte serverar frukost utan hade öppet bara för oss. Det var en resturang som blivit rekomenderad av Michellin-guiden två år i rad (den ena "planketten" blev uppsatt mellan två dagar vi åt där). Där åt vi även middag en kväll. En underbar liten resturang med livemusik! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0