Vart är det könsneutrala?

Skulle ha mockasiner till Charlie. Gick in på H&M för där brukar man få vad man betalar för. Det fanns pojkiga och flickiga. Dom pojkiga var antingen Spindelmannen motiv eller motiv från filmen "bilar" (otroligt att det fortfarande görs kläder och leksaker om en film som har fyra år på nacken). Jag vill inte ha sånt! Jag skulle vilja ha helröda, eller helblå, eller hel gröna osv. Jag vägrade.

Gick istället till lindex. Där kan vi snacka om lite bättre iaf. Dom jag tillslut köpte var svarta med någon katt på eller nått. Skulle inte kalla dom för flickiga eller pojkiga. Det fanns även med randig strumpa och helsvart. Mycket bättre. Fast fortfarande inte precis som jag vill ha det, men det är ju bara ett par mockasiner.

Jag ska inte vara den som är den. Jag köper pojkiga kläder till Charlie. I viss utsträckning. OCh jag köper inga rosa kläder till honom. Men hittar jag en fin röd tröja på flickavdelningen så köper jag den. På samma sätt som jag antagligen skulle kunna ge en eventuell dotter en grön tröja från pojkavdelningen. Jag blir inte arg om någon ger Charlie en tröja där det är "pojkigt" motiv, eller om någon ger honom en bil osv. Men JAG väljer att i viss utsträcking tänja på gränserna mellan pojkigt och flickigt.

Kommentarer
Postat av: Giia

http://www.toffelhjalten.se/

2010-09-07 @ 20:11:26
URL: http://idagabrielle.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0