Världens bästa karl!

Jag har nu insett att min sambo (blivande make) är den bästa i hela världen. Man läser på familjeliv om olika män (svin skulle jag kalla dom). Dom blir arga för att dom får ta EN natt, dom är aldrig hemma, dom ska minsan bara göra "det roliga" med barn osv. Peter hjälper mig, även dom nätterna som han ska upp och jobba. Även om jag inte begär det av honom. Med tanke på att Charlie sover bra så anser jag att jag kan ta dom nätterna då det är bättre att vara trött i skolan än i en lastbil. Vi går upp tillsammans på helgen, även om Peter oftast är den som först hinner ta upp Charlie och byta blöja (jag är lite trött på morgonen och är därför väldigt seg med att klä på mig och grejjer). Peter är borta mycket under veckan, men det är sällan han hittar på något utan oss under helgen.

Jag kan allvarligt säga att under helgerna behöver jag inte göra mycket. För då tar Peter igen förlorad tid. I fredags när Charlie var sjuk, peter hemma och jag i skolan kom jag tillbaka till en lägenhet som var dammsugen, kaffet färdigt och Charlie precis ätit upp. Visst, jag har alla rutiner i ryggraden, Peter kanske behöver bli påmind, men han är världens bästa pappa.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0