Vagn

Vi har en vagn nu. Eller fel, vi har två. En som är en höst/sommar/vår vagn och sen en som är en vintervagn. Babyjoggern som vi har jämnt typ är väl okej. Men när vi köpte den så hade vi andra förutsättningar än nu. Vi behövde en lätt vagn som gick bra att bära ned för en halvtrapp. Det behovet finns inte längre då vi har barnvagnsförvaring i trapphuset.

Nackdelen med den vagnen vi har är:
* Ingen stötdämpning. Det i kombination med plasthjul är inte bra.
* Plastig. Det är mest Peter som stör sig på det.
* Bakåtlutad sits. Dessutom sitter brickan vi har istället för bumperbar såpass tätt att Charlie knappt kan sitta ordentligt. Så han ser typ inget. Vilket gör att han gnäller. Vi skulle kunna ta av brickan men då lutar Charlie sig fram hela tiden. Och spänner vi fast honom med 5-punkts selen så vill han inte åka längre än en meter. Därför har vi gjort det till midjebälte.

Min drömvagn i nuläget är en Brio Race med svängbara hjul. Men det finns inte. Det finns en annan briovagn som ser liknande ut med svängbara hjul, men då är det smååå hjul. Det vill varken jag eller Peter igen. Kollat lite smått på en Carena Swing, men tydligen gnisslar den efter ett tag. Finns även en BabyTravel, men den har jag inte sett IRL och jag känner ingen som haft en sån. Dessutom så har jag testat en babytravel tidigare. Iofs en med fyra fasta hjul, men det var den tyngsta vagnen jag någonsin kört.

Funderar allvarligt på att ta upp vintervagnen istället. Bara för att Charlie sitter bättre i den. Plus att den är mindre plastig. Och sen använda den tills han är stor nog för en paraplysulky.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0