Socker

Tar en minipaus i pluggandet. Har tänkt lite på det här med socker. Det är lite av en hysteri på det. Vi gör som så att om vi är på kalas så får Charlie äta av det som serveras. så ja, han har redan ätit gräddtårta, glass, bulle, kakor och smörgåstårta. Jag kan inte sitta brevid och äta tårta och låta honom tugga på en majskrok. Det funkar inte längre. Däremot har vi inget lördagsgodis eller fredagsmys ännu. Tycker det är onödigt än så länge. Vi har heller inte funderat på när vi skulle tänka oss att börja med det, men det kommer nog naturligt.

I vardagen har jag en liten prioriteringslista som går så här (exemplet kanske är att vi äter en korv ute och vad han då dricker till)
1. Vatten - finns inget socker i
2. Juice - naturligt socker
3. saft/festis/mer med socker inte sötningsmedel - tillsatt vanligt socker

Det enda som är big NONO är sötningsmedel. NEJNEJNEJ. Det får han inte. Aldrig. Och nu finns inte mjölk med i listan, men det skulle komma mellan vatten eller juice. Eller eventuellt om han inte varit på dagis skulle det komma först. Hemma ger vi inte mjölk för det får han på dagis ^^

Så ja, det är vår åsikt om socker. Eller ja, det är jag som skrivit det så det är väl min åsikt, men Peter håller med. Eller han låter i alla fall mig bestämma :-)

Kommentarer
Postat av: andreas

varför ingen mjölk ?

2010-09-15 @ 13:57:22
Postat av: Svarttusch

För jag tycker det är viktigt att han får i sig vattnet han behöver. Mjölken får han ju som sagt på dagis. Med tanke på att Charlie dricker dåligt tycker jag det är ännu viktigare med vatten.

2010-09-15 @ 17:12:53
URL: http://svarttusch.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0