Ojojoj

Vad gott det blev :-D Både Charlie och jag åt oss mätta (kanske t.o.m lite för mätta). Såhär gjorde jag:

Jag la fläskfilén i en form, på med matolja, lite salt (har egentligen inte salt i vår mat, men när man marinerar behöver man lite, men inte alls så mycket som man "borde"), peppar och vitlök. Lät det stå i kylskåpet ett par timmar. Sen skivade jag den och stekte. Hade jag haft en fungerande spis hade jag nog gjort den helstekt, men den stora stekpannan kan inte användas nu...

Sen blandade jag en burk creme fraiche med en förpackning (200 g) fetaost. mosade lite med gaffel, men inte helt slät, tycker om när det är lite "grynigt".

Sen använde jag mig av färdig potatisgratäng. Hade inte tid med hemmagjord när jag var ensam med Charlie. Ojojoj vad gott det blev :-) Och det tyckte Charlie med. Hur gott han tycker något är märker man i hur mycket (eller lite) som spills på golvet och nu låg knappt något på golvet :-) Gör man någon "halvgod" mat så ligger det ganska mycket på golvet ;-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0