Jaha

Okej. Läget är tufft nu. Värsta möjliga scenario. Till 100%. För det första kommer SD in. För det andra får Alliansen mer röster än den rödgröna oppositionen. För det tredje har SD en vågmästarroll. Hmm. Så ja, det är tufft nu. positivt är dock att MP gör sitt bästa val. Det är dom värda.

Men ja, jag är inte nöjd just nu. Men samtidigt. Vi måste ändå se det för vad det är. Dom kan inte frysa ut SD, det är ändå många som röstat på dom. Vi är en demokrati och dom har blivit inröstade. Därför blir det dumt när partierna förklarar hur dom ska göra för att SD inte ska ha något inflytande alls.Men det är ju fortfarande mer än 4 % som röstat på dom. Dom måste få höras. Sen får man tycka vad man vill om deras politik.

MEN vi måste göra något nu. Skolvalet visade ju på att SD fick 12% och KD ramlade ur riksdagen (inte för just det gör mig så mycket). Vi måste göra något nu! Det enda jag hoppas på är att det blir som med ny demokrati. Upp som en sol ned som en pannkaka. Det är allt jag kan hoppas på just nu.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0