Jag ger det en ärlig chans

Just nu sitter jag och läser på SverigeDemokraternas hemsida. Inte för att jag tänker rösta på dom utan för att jag lättare ska kunna förklara varför jag inte tycker om dom. Just nu räcker inte argumentet: "Nej jag tycker inte om dom". T. ex tycker jag inte om det blå blocket för jag tycker om ett välfärdssamhälle. Det är et godkänt argument. Jag ska ha godkända även gällande SD. Klickade in lite snabbt på "deras politik". Hmm.

Självklart vill dom ha begränsad invandring, det var väl därför partiet skapades?
Högre straff, ja det är väl ganska bra.

Men sen kommer vi till något jag inte tycker går ihop! Jag ska förklara nu hur dom flesta som röstar på SD tycker (efter vad jag fattat): Invandrare begår många brott. Ut med dom och så lever i ett bra land sen. Typ. Notera nu att detta är inte MINA åsikter, det är dom jag stöter på hos folk som röstar på SD. Så långt fattar jag vad dom vill, även om jag INTE håller med. Men sen vill dom ha offentliga register på dömda pedofiler. Nej men vad smart. Då kan ni lika gärna börja med att det enda straffet för en pedofil är dödsstraff. För jag skulle förklara vad dom händer.

Kalle begår pedofili (i vilken grad det nu må vara). Kalle blir utsläppt efter ett tag. Anders hittar i ett register att grannen Kalle är pedofil. Anders går till Kalle och misshandlar eller dödar honom. Vi kan inte stå och se på när det händer! Ja vi vill skydda våra barn, men till vilket pris? Visst, vi skulle ha betydligt färre pedofiler i landet, dom skulle ju ligga six feet under, men vi skulle tvingas bygga ut fängelsena. Eller SD kanske har tänkt att det ska vara lagligt att mörda en pedofil? Så nej. Jag röstar emot det förslaget. Faktiskt. trots att jag har barn.

Ja, jag röstar ju emot sverigedemokraterna överhuvudtaget. Jag skäms över att leva i ett land där det här får hända. Men inte att SD bildats. Det förstår jag väl. Det jag inte förstår är hur vi kan leva i ett land där politiker inte vågar säga vad dom anser om invandringen och ta tag i svenskarnas missnöje. Om ett enda parti tog tag i det och kom på en bättre lösning så skulle dom kanske kunna få några av SDs väljare.

För nej, idag fungerar det inte. Men att sluta ta in invandrare är inte lösningen! Vi ska stå beredda, börja med att lära våra nya medborgare svenska. När dom kan svenska så ska vi ge dom utbildning till ett yrke där det behövs anställda. Typ som en KY-utbildning. Efter ett år kanske dom kan tjäna pengar och betala skatt som vilken invånare som helst. Har dom redan en utbildning från sitt hemland, låt dom tenta av den i Sverige då, om man t. ex är läkare. Sen anser jag att det ska vara snabba puckar. En asylsökande ska ha svar inom ett halvår. Det är inte rätt att någon bor i landet 4-5 år och sen får reda på att han eller hon ska hem. Max ett halvår.

Ja, det är mina åsikter. Och jag står för dom. Jag ogillar SD och jag kommer vara ganska arg på söndag om dom kommer in i riksdagen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0