GAAAAAAAAAAAAAAH!

Jag blir GALEN! Okej, så här funkar det. Man får reda på att man är gravid. Man börjar efter någon månad kolla på barnvagn. Det är en djungel så man försöker välja rätt (sen att man inser 6 månader senare att ma valde fel är en annan sak). Man pustar ut en sekund. Sen ska man ju ha ett babyskydd (första bilstolen som är flyttbar och bärbar). Också en djungel. Med eller utan bas? Passar just den modellen i bilen osv. Man väljer en och pustar ut.

Sen blir ungen 6 månader och man byter ut babyskyddet mot en bilbarnstol. Också en djungel. Man letar och letar, läser vad andra tycker, klämmer på dom osv. Man väljer en och pustar ut.

Sen när barnet är runt 1 brukar man leta efter en nya barnvagn som är lite lättare. Samma sak som första gången man köpte, det är lite krångligt. Okej, oftast vet man vad man INTE vill ha, men det är otroligt svårt ändå.

Där trodde man att det var över! Nej nej. Nu är det höst/vinterdags. Och nu ska man köpa en overall. Oj vilken djungel. Ska man ha en ballongmodell? Hur hög vattenpelare ska den ha? Vilken är prisvärd? Vilken är skit?

Hade ju tänkt att köpa Coops. Men sen förstod jag att priset ökat på den så den är bara 200 kr billigare än en bättre. Då kan man ju lika gärna köpa en bättre. Det kan ju i värsta fall vara så att man köper en billig som är skit så man tvingas köpa en dyr. Då kan man börja med den dyra... Didriksson verkar vara ett bra märke, trots att jag svurit att jag aldrig ska köpa det märket. Meeen, hur väljer man sen då? Deras ena overall har vunnit årets test, men den är inte ballongmodell som tydligen ska vara bra för mindre barn.

Har nu hittat en. Får se om det blir den. Får nog åka till en affär och klämma och känna lite på dom :-)

Okej, tänkte dela med mig av anledningen till att jag inte skulle köpa didriksson. För ett par år sedan jobbade jag på en lastbilsterminal. Min uppgift var att sortera paketen som kom. Under en veckas tid skickade didriksson en hel bil + släp varje dag! Efter att ha sett deras logga 120 000 gånger så var det ingen bra reklam för mig ;-) Iofs, man får se det postivt. Det var lätta paket :) Värre när norgebilen kom, för då kunde det vara ett litet paket som vägde 10 kg ;)

Men ja, det verkar som jag får tvingas förbi se mina tidigare erfarenheter. Och med tanke på att dom skickade så många paket så verkar dom ju sälja bra. Märken som säljer bra brukar vara bra :-)

Kommentarer
Postat av: Lindah

Jag gillar Reima overallerna. Super bra!

2010-09-08 @ 11:21:13
URL: http://www.grodfamiljen.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0