Fållat gardiner och annat tjoffs

Dagen började ganska sent eftersom Charlie kom i säng sent igår. Ganska direkt började jag med hans gardiner. Stök dom och sen fållade dom med fålltejpen som följde med :) Plättlätt, fast Peter och jag har bestämt oss vad vi ska önska oss i julklapp. Strykbräde och en nytt strykjärn. Tur man kan önska sig av flera ;-) Finns ju strykbräden för 250 kr på ikea (och då är det deras dyraste). Sen finns det märkesstrykjärn från 300 kr. Så det ska vi nog lyckas få :) Även om man får önska sig av två olika :D

Symaskin skulle jag också vilja ha, men det är jag nog lite petig med så det är lika bra att köpa själv :)

Sen hängde jag upp gardinerna, blev jättebra, släpper igenom lite ljus och så :) Sen lagade jag lunch. Medan Charlie sov pratade jag med Giia i telefonen, alltid trevligt :) Speciellt är vi i liknande situation just nu ;)

Sen kom Jimmy och Jennie på besök, även om Peter och jag tyckte det var supertrevligt var Charlie nog gladast :D

Dessutom har vi lagat mat, blev korvstroganoff alá malin. Då tar man: 2/3 falukorvsring, 1 burk krossade tomater, 1 burk creme fraiche (jag tog med vitlökssmak), några nävar frysgrönsaker och en paprika. låt koka :) Färdigt :) Mumsigt blev det :) Och matlåda till både mig och Peter :-D

Nu ska jag mysa med min pojk innan han ska sova :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0