Duktig pojke

Jag har gjort vad man egentligen inte ska. Tagit "the easy way out" vad det gäller Charlie. Mest när det gäller hur han ska få i sig vatten. Först gav jag honom själv ur pipmugg eller flaska. Sen köpte vi den där sugrörsmuggen så han inte behövde tippa den för han förstod aldrig hur man skulle göra. Alltså den lätta vägen. Egentligen skulle man ju proppsat på att han skulle lära sig.

Men nu har han blivit sån att han vill ha kaffe han med när Peter och jag dricker det. Då har han fått en tom pipmugg utan piplocket på. Och då har han låtsasdruckit så vi förstod väl att han egentligen kunde, så nu den här helgen har vi bara erbjudit pipmugg med vatten till maten, och efter 2 minuter kunde han det. Så nu dricker han själv ur pipmugg :-) Dock bäst ur dom som har ventil så det inte kommer vatten om man inte suger. Det för att han tycker om att skaka muggen ;-)

Så nu är han jätteduktig och han är så stolt över sig själv :-D Antagligen för att jag är så glad över det :-) Så det ska jag berätta till dagispersonalen också :-) Det enda jobbiga är ju att pipmuggen blir flottig för han äter inte med bestick ännu :-) Men vi ger honom en sked eller gaffel varje måltid så det kommer nog det med :-) Innan jag blev mamma trodde jag inte man blev så glad över att ungen dricker själv ur pipmugg ;-)

Nu ska jag marinera fläskfilén inför i kväll :-D Mums ska det bli :-D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0