Dagen

Började med att åka till skolan för en lektion med en gäst. Det är en kvinna som jobbar som lågstadielärare som förklarade hur hon jobbar med eleverna utifrån SO-ämnena. Jättebra lektion då man fick lite handfasta råd. Sånt man inte tänker på annars osv. Supernyttigt och jag är glad att jag hade möjlighet att gå på den. Sen skickade hon runt massa böcker, bland annat några som heter "här kommer polisbilen/ambulansen/brandbilen" dom ska definitivt köpas till vår lilla bokmal :-D Så får han lite "nyttiga" böcker. Maja eller Mattias hade en av dom där och jag vill minnas att den var bra :-)

Sen åkte jag hem för att avlösa Peter. Så då åkte Peter till tandläkaren och så. Charlie sov lunch, sen busade vi lite inne innan vi gick ut till lekparken. Där hade Charlie skitkul. Jag trodde först jag klätt på honom för varma kläder (långärmad t-shirt, tights, jackan och byxorna jag köpte nu i veckan) men det var tur jag satte på honom det för det var väldigt kul att leka i vattenpölen som blev i slutet av ruschkanan. Det var alltså vind och vattentäta byxor han fått. Funkar ju även med gallon, men dom här känns smidigare att leka i. Gallon har man nog under regn och när det precis slutat regna, sen använder man skalkläderna när det bara är lite fuktigt.

Charlie hade iaf superkul och vi avslutade med en omväg hem som han bestämde ganska mkt själv.

Sen lagade jag mat innan Peter kom hem. Sen har Charlie badat och nu sover han plutten :-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0