Charlie aka snattarn

Blidde ingen välling för Charlie idag. Han har nämligen väldigt långa armar. Hur går det här ihop tänker ni eller hur? jo men så här är det. Till mat idag blev det fattiga riddare. Ja, det är säkert ett mellanmål, men jag tycker det fungerar bra som mat, speciellt med tanke på att ingen av oss var så jättehungriga. Det blev några över som jag lät svalna på ett fat på diskbänken. Tio minuter innan läggdags så går Charlie ut i köket. Tillbaka till vardagsrummet kommer han med en fattigriddare i handen ;-) Självklart fick han äta upp stöldgotset, men han fick ingen välling ;-) Tror han klarar sig ändå faktiskt :-D

Vi glömmer ganska ofta bort hur långa armar han har. Här om dagen snodde han en bulle :-) Men vi är snälla och låter honom som sagt äta upp stöldgodset.

Idag när jag lämnade på dagis så tappade jag hakan. På dagis har dom en skänk. Tre lådor och två skåp. Charlie gick direkt fram och skulle öppna ena skåpet. läraren säger då något i stil med: "Där får du inte vara Charlie" och han tittar på henne, verkar tydligen förstå sin dumhet, stänger luckan och går in i lekrummet. Som sagt, jag tappade hakan. Jag menar här hemma leker han döv. Och om han "hör" så gör han tvärtemot vad man vill och skrattar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0