Trött bebis

Ja jag vet, Charlie är ingen bebis längre, men det skiter jag i ;-) Igår var han gnällig från halv fem till klockan 18. Anledningen till att han slutade gnälla var för att han somnade i soffan. Jaha, bara att lägga honom i sängen då. Runt halv åtta vaknade han. Åh nej tänkte jag och gjorde iordning en vällingflaska och gav honom. Då somnade han om.

Förberedde mig på en hemsk natt. Nehej. Jag råkade snooza lite för mycket (dvs när man "ber" klockan ringa igen om 9 minuter) och somnade om. Vaknar av att Charlie är vaken. Klockan nio! Bråttom, han är redan en timme sen till förskolan. Ger honom frukost medan jag själv springer runt halva lägenheten och fixar allt som behövs (letar upp nya kläder och så). Klär på honom och lämnar honom på dagis 9:30. Inte dåligt ;-) Nu sitter jag hemma och pluggar, ska snart äta lunch innan jag åker in till uni för en föreläsning.

Jag blir inte klok på schemat. Vet inte om vi har lektion eller inte imorgon. Hoppas inte det för vi har hemtenta på fredag och man behöver plugga lite.

Så ja, det går att lägga en unge klockan 6 på kvällen. Iaf min. Men jag är nog lyckligt lottad. För många andra barn skulle nog vakna klockan 4 på morgonen då.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0