Tjejkväll!

Igår hade stan (eller egentligen mitt i city men dom flesta affärerna hänkade på) tjejkväll. Dvs dom hade öppet ändå till nio och extrapris på vissa varor. T. ex min favoritaffär när det gäller barnskor (Vincent Shoe Store) hade 20% rabatt på allt i affären. Då passade jag på att köpa vinterskor där. 150 kr rabatt tackar man inte nej till! :-)

Jag är en sån som gärna skulle köpa märkeskläder och skor till Charlie. Han skulle få springa runt i diverse fina märken osv. Men jag lägger band på mig själv och shoppar enbart märkeskläder när det är viktigt eller när det är billigt. T. ex fick han sina sandaler från Vincent Shoe Store för de kostade lika mycket som dom skulle kostat på skopunkten. Dessutom är hans sandaler i så bra kvalite att nog 3 barn till skulle kunna använda dom. Plus att dom hade extra förstärkning så dom kallades "lära gå sandaler". Sen köpte vi ju en Didrikson overall istället för att köpa Coops eller H&Ms. Det för att vinterkläder är viktigt. Och med didrikson får man vad man betalar för, utan att betala en förmögenhet. Det är i alla fall så det står till :-)

Nu har plutten vaknat efter en sovmorgon utan dess like. Han vaknade runt kvart i 11. Samtidigt som jag ringde till dagis och ändrade hans tid på måndag. Jag hade skrivit klockan 8 men kommer behöva träffa studiegruppen runt halv åtta redan. Så det blev att ändra tiden. Och det var inga problem. Jag är supernöjd med Charlies förskola. Underbara är vad dom är. Sen kom jag och Åsa fram till att det är inte så många ställen öppna på stan vid den tiden på dygnet så vi kanske skulle ta och ses hos mig. så ja, jag har lite städning framför mig ;-)

bilder på Charlies skor:
Tobias heter skon. Hade Charlie haft större fötter hade han fått en Sven istället ;-) Kanske passat bättre med tanke på morfar Sven! Gick bara in på affären och sa: "Vinterskor till 1½ åring som är ute minst 3 timmar om dagen på dagis. 12,5 cm lång fot" Och den här plockade dom fram då! :-) Älskar Vincent! Inte bara skorna utan att du behöver inte vara inne i affären mer än 2 minuter innan någon kommer och hjälper dig :-)

Skopunktens bild kunde jag inte kopiera, men HÄR är länken! :-) Köpte höstskorna där då det kändes "lika bra". Är det blött ute sätter dom ju på gummistövlar så...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0