Suck

Jag kräks på mänskligheten. Allvarligt. Precis ALLT stör jag mig på. Tror det beror på att jag håller på att sluta röka, men ändå. Folk som glömt bort att solen står hyffsat stilla och tror att den och resten av universum kretsar kring dom, människor som föröker få andra människor att misslyckas osv...

Nej just nu skulle jag vilja göra en version av Big Brother, fast istället låsa in bara mig. Helst i en madresserad cell.

Sen förstår jag inte! Vad är så jäkla speciellt med bröstcanser? Jag trodde det var canser som canser jag... Men nej då, man ska skänka pengar till bröstcanser-, barnscanser-, prostatacanser- och vanlig jäkla canserforskning. Är bröstcancer viktigare än leukemi? Är prostatacancer viktigare än hudcancer? Vad sägs om att typ ha ett orangefärgat band och samla in pengar till all jäkla cancerforskning? Så jäkla stor skillnad kan det ju inte vara eller?

Kommentarer
Postat av: Giia

Dom tjänar mer pengar när dom delar upp det i små bitar. En sorts cancer kanske drabbar stora delar av ens släkt, och då är människor mer givmilda just för det cancersläktet. Så allt det handlar om, och ska handla om, är hur mycket pengar man tjänar på att ha det uppdelat kontra sammanslaget. Jag satsar då helhjärtat på barncancer, för bröstcancer överlever många, men en av fyra barn dör i cancer. Och sen är bröstcancer sånn hype så de små barnen förtjänar också slantar även om det inte finns massa galor och grejer för dom.

2010-10-28 @ 21:45:44
URL: http://idagabrielle.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0