Pampers Aktive Fit

Jag fick genom Buzzador chansen att testa Pampers nya aktive fit. Deras nya blöja är 20% tunnare, och med tanke på att deras blöjor var tunna redan innan så är det supertunt. Men, den är fortfarande lika bra på att hålla tätt. Charlie är ett sånt barn som kan ha vilken blöja som helst, han får inte röd rumpa eller liknande om man byter märke *peppar peppar* så han kanske är fel barn att testa på när det gäller det ;-) Men vi hade Pampers Aktive Fit på dag som natt och den läckte aldrig. När man bytte blöja på morgonen så kändes det som att det fortfarande fanns plats för mer kiss och då kissar Charlie väldigt bra på natten :-)

Redan innan Pampers blev tunnare föredrog vi dom eftersom dom redan var tunna och kändes mer bekväma. Skulle jag välja blöja till mig själv skulle jag hellre ha Pampers eftersom den är mer följsam. Det enda jag är tveksam till är att det är ytterst lite stoppning vid rumpan, så vid magsjuka eller när barnet är löst i magen av annan anledning skulle jag nog tro att den andra pampers blöjan fungerar bättre (kommer inte på vad den heter nu). Men det är bara vad jag tror, jag vet inte.

Att den är tunn har fler fördelar än bara att barnet har det bekvämare. Samma mängd blöjor tar mindre plats vilket är bra i transportsynpunkt. Det blir ju mer miljövänligt. Dessutom har vi föräldrar ofta blöjorna i en hylla eller låda, med pampers får fler plats så man slipper fylla på så ofta.

En annan fördel med pampers är att den är hög i ryggen (ännu en anledning till att vi väljer dom). Det är speciellt bra när barnen är små och mest ligger ned och bajs gärna letar sig över kanten. Men jag har även märkt att andra fabrikat hänger såfort det kommer liiiiite kiss i och barnen visar halva rumpan.

Jag kan faktiskt inte hitta några fel på pampers förutom att dom kanske är liiite dyra (vi brukar köpa Willys blöjor för 79 kr per paket och Pampers kostar 109 kr). Så dom får 4,8 av 5. Och då är det enbart priset som drar ned dom.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0