Imorgon...

...borde jag läsa historia. På hela dagen är det enda vi ska göra att gå till muséet och kolla en utställning och sen kommer på vad vi vill redovisa om den. För Åsas skull har vi bestämt att vi gör det klockan 13 och det blir kanonbra. För Charlie är inte helt sig själv nu, då är det bra att han får några timmar hemma innan det är dags för förskolan. Egentligen skulle jag som sagt behöva läsa mellan 8-13, men nu får jag sätta hans behov först. Idag var första gången han skrek när jag lämnade honom :'( Usch vad jobbigt det kändes och det enda jag ville göra var att ta med honom hem :(

så då lämnar jag honom så lite som som möjligt imorgon ^^ Så kan jag känna mig som en bra mamma igen ^^ Fast jag vet att jag är en bra mamma, hur kunde jag annars få en så bra son? :)

Kom på idag att jag behöver verkligen en bok till den här kursen. Och den fanns inte att låna. Så det var bara att springa in på Akademibokhandeln. Dom hade den såklart inte hemma. Däremot beställer dom från Bokus så jag beställde en där. Kunde gjort det hemma och valt Adlibris eller Lycknis, men orkade inte krångla. Höll på att tappa hakan när hon sa vad den kostade. 172 kr! För en bok på 500 sidor. Jag såg framför mig hur hon skulle säga 359 kr och det skulle vara ett "bra" pris.

Egentligen lånar jag böckerna av en kompis, men hon har varit på semester och nu sjuk så jag har inte fått böckerna ännu (vilket är helt förklarligt) och dessutom sa läraren att den här boken kan vara bra att ha senare i livet, som ett uppslagsverk. Det är ju bättre att kolla i en bok än att kolla på internet för där är man aldrig säker på källorna.

Jag har i alla fall höga förväntningar på den här kursen. Verkar som en toppenlärare och det är viktigt. Den senaste läraren blev jag ju arg på efter att han avbröt och förstörde vår redovisning och jag lyckades aldrig reparera det.

I skolan idag kom jag och tänka på varför jag valde det här yrket. Vill ni veta? Det var ett misstag :P Jag hade sökt för att bli förskollärare men kom inte in. Så direkt sprang jag in på universitetets hemsida och kollade vilka lärarutbildningar det fortfarande fanns plats på. För jag trodde att man blev det genom att läsa lärarprogrammet. Så då kom jag in på "från lokalt till globalt", dvs inriktning mot so-ämnena. Sen efter att ha haft vfu i en sjätteklass insåg jag att det är vad jag vill. Jag vill inte vara förskollärare. Så det var ett bra misstag :-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0