Hemma igen

Jag har varit hemma sedan tiotiden igår kväll. Hinner inte skriva så mycket nu för jag ska snart på studiebesök, och sen kommer Charlie hem och då ska jag minsan mysa ;-) Men jag kan kortfattat berätta resan såhär:

*fullspäckat schema (det blir så när man ska hinna med både samhällskunskap, religion, historia och geografi på två dagar)
* intressanta studiebesök (har varit i t. ex aktuellt studien, sett forntida smycken, sett hur städer byggdes upp under medeltiden och hört vad frälsningsarmén gör)
* trevligt (vi blev ännu mer en klass. En sammansvetsande resa)
* en god natt sömn
* god mat

Jag var så orolig över att sova på vandrarhem. såg framför mig en sovsal med 80 sängar. HAHA. Vi var 6 stycken som delade rum och vi gick alla och la oss ungefär samtidigt och vi ville alla läsa innan så ingen stördes. Dessutom var sängen stenhård. Peter och jag har en önskan om att sova på en bäddmadrass på golvet. Det här var typ så. En masonitskiva med en madrass på. Gud vad gott jag sov! Jag var så utvilad!

Vi har varit till:
* Arkiteturiska muséet (osäker på om det heter så)
* Riksdagen (inte nog med det, det var en värmlänning som guidade oss)
* SVT
* Stadsvandring i Gamla stan
* Sett när dom sa vem som van nobelpriset i litteratur
* Historiska muséet
* frälsningsarmen

Som ni förstår, fullspäckat :-D

Kommentarer
Postat av: Sandra - I Min Rosa Bubbla

Kikar in.. Vad ska du göra i helgen då? :)

2010-10-08 @ 09:54:27
URL: http://sandraorrebro.blogg.se/
Postat av: zaida

Hej!



Sugen på att vinna en valfri jacka från elvine.se av värde 1800-2300kr? Gå in på min blogg och delta ;)

2010-10-08 @ 10:06:49
URL: http://zaida.devote.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0