Helgen

I lördags fick Peter lite sovmorgon. När han väl kom upp var det i princip dags för lunch och vila för Charlie ;-) Så blev det. Jag cyklade efter det iväg för att köpa ingredienser till att baka. Väl hemma började jag med muffins. Sen fick dom stå och svalna.

Typ hela lördagen vigdes åt att städa, diska, laga mat och tvätta, men det är roligare att göra det när man är två :-) Maten blev potatisgratäng med köttfärs iblandat. Allt i en panna ;-) Mums var det också. Sen gjorde jag frosting till mina muffins (en smet av färskost, choklad, smör och florsocker). Spritsade på det. Sen var det dags för Charlie att sova, så när han somnat så fikade vi. Enkelt för då behöver vi inte neka honom ;-) Vi har lärt oss att antingen får man äta sötsaker han också får äta eller så väntar man till han sover ;-)

Idag var det jag som fick sovmorgon istället. Sen gjorde jag lite lunch. När Charlie sov lunch så gjorde jag hallongrottor som tyvärr blev ganska misslyckade ;-) Men dom går att äta iaf. Sen när Charlie vaknat så åt vi lite mellis. Det ser väldigt roligt ut när Charlie äter på ett helt äpple, men det är typ det enda sättet att få honom att äta normalt. Om vi skulle ge honom klyftor trycker han in hela och sätter nästan i halsen. Men ger vi honom ett helt äpple (eller päron) så tar han en tugga, tuggar ur, tar en till tugga.

Efter mellis gick vi ut på en promenad. Först fick Peter hämta upp pansarvagnen, dvs briovagnen. Har totalt glömt hur STOR den är. Men den är ett måste just nu. Charlie tycker inte om att sitta som han gör i den lilla vagnen och dessutom efter att ha varit borta en halv vecka så vill han se den som kör. Skillnaden mot att sitta i den här vagnen är att sikten inte skyms. Spelar ingen roll hur man sätter honom i den lilla vagnen, han blir missnöjd. Så det känns som det är dags att köpa ny vagn igen... En Brio Race lutar det mot nu. Typ en sån vi har nu fast frammåtvänd, mindre och liiiiite lättare. Men det får vänta ett tag, pansarvagnen duger just nu iaf :-)

Sen har vi mest busat och så :-) Mat blev fläskfilé med ris och skysås :-)

Imorgon är det dags för skola.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0