Ett av dom bästa köpen

är en nattlampa från Ikea, den som är formad som ett spöke. Den står på mitt sängbord och när Charlie vaknar på morgonen innan klockan ringer så tar han den och sätter sig och leker i sängen i en kvart så jag får fortsätta vila :-)

Däremot vet jag inte, jag tror jag börjar tycka det är jobbigt att han alltid ska sova i dubbelsängen. Jag blir inte helt utvilad då. Inte Peter heller för den delen, men jag har sagt det att jag går också upp om mornarna och det är enklare att lägga honom i sängen mellan oss än att jag ska sitta brevid hans säng i 20 minuter. Så om Peter då tycker att Charlie är jobbig får han lägga sig på soffan. Och jag tycker inte jag är elak som säger så. Jag har en skola att sköta, inte nog med det, jag gör det på mindre tid än jag behöver för att få tid med min son. JAg går upp tidigt på morgonen jag också. Därför förtjänar jag att sova. Vissa ser bara att man har en kort dag eller kanske bara 2 dagar i veckan. Ja men sen ska man läsa också. Och göra arbeten. Det är inte bara skoltiden som räknas. Dom kanske schemalägger 20 timmar, men det tar 40 timmar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0