Empati och Sympati

Två ord som oftast blandas ihop. Empati är när du förstår att någon känner som den gör (du t. ex förstår att någon är sårad av sin pojkvän). Sympati är när du känner likadant. T. ex du är nästan lika ledsen själv som den drabbade.

Idag känner jag enorm sympati med min lillebror. Han kattunge har dött :-( Jag har knappt klappat henne men ändå sitter jag och gråter. För jag vet hur jobbigt min lillebror har det. Har ringt min styvpappa och berättat att jag tänker på min bror. jag vill inte prata med honom när han mår som han gör... Tycker inte om att höra hur folk är ledsna. Jobbigt nog att min syster som alltid är superglad svarade och lät jätteledsen. Sånt klarar jag verkligen inte :'(

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0