Det var ett väldigt tjat

Tomas Bodström väljer att hoppa av riksdagen för att spendera tid med familjen. Otroligt bra beslut anser jag. Inte för att jag har något emot honom utan för att hans barn kanske behöver det. Som riksdagsledarmot jobbar du runt 70 timmar i veckan sa han som visade oss runt på riksdagen. Och då tjatar folk om att dom tjänar 44.000 i månaden. Nu vet jag inte om det är före eller efter skatt, men fortfarande kanske det är en ganska liten summa för jobbet dom lägger ned? Han vi pratade med jobbade typ konstant måndag till onsdag, sen åkte han till Karlstad och jobbade där också. Sen var han på resor (i jobbet) halva året. Är det inte värt 44.000 kr då?

Jag jobbar hellre 40 timmar i veckan och får ut 16.000 efter skatt än att jobba 70 timmar och få ut 44.000 kr. Sen spelar det ingen roll hur intressant yrke man har. För här hemma har jag något som är intressantare. Charlie heter han. Visst, mindre lön, men jag får 30 timmar mer i veckan med honom. Det är värt allt.

Så tjata inte om några jävla 44.000 kr. Jag skulle hellre vilja veta vad timlönen blir. Jag anser att dom iaf är värda en timlön på ca 150-200 kr. Och räknar man 150 kr och låtsas att det är precis 4 veckor i en månad så blir det liiite mer än 70 timmar i veckan. Alltså helt okej. I mina ögon i alla fall.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0