Trött

Jag vet inte om Peter och jag varit på olika planeter idag, men han springer runt, städar, fejjar, plockar och hänger tvätt. Vad gör jag? Ligger i soffan och vilar. Jag kan knappt ha ögonen öppna. Är så otroligt trött, medan Peter beter sig som att han precis vaknat ;) Fin kombo :) Jag städade Charlies rum idag i alla fall. Fast imorgon ska vi göra det PÅ RIKTIGT. Ungen har så mycket leksaker att han kan leka med 50 leksaker om dagen i en månad och fortfarande ha kvar. Men han har inte utrymme till det. Så ja, det ska vi kolla på. Vilka leksaker kommer han inte att sakna (t. ex kan vi nog plocka bort bebisskallrorna).

Vi helghandlade förut och gick in på Barnens hus för dom brukar ju ha extrapriser vid barnbidraget. Kollade även på lite saker som Charlie nog skulle bli glad av att få i julklapp :) Hittade dock inget lockande extrapris. Men vi hittade ett 20-pack med bilar för 100 kr, det fick han. Oj vad han blev nöjd med dom. Han har sprungit runt med dom hela kvällen :-) För Charlie är det roligaste nog att leka med bilar, gosa med en nalle (för det är bara EN nalle som han gosar med), ibland leka med dockor (väldigt IBLAND), mat och drycklekar och bygga. Mat och drycklekar innebär att han tycker om att leka med leksaksserviser. Funderar på om Peter och jag ska ge honom en spis i julklapp. Funderar på Ikeas för den har en bra överdel på. Däremot finns det inga vreden på, som det finns på andra spisar. Ellos har en från Mickis billigt, men den känns heller inte helt 100. För vi vill ha en hög hellre än bred men samtidigt ha utrymme. Smidigaste vore egentligen att köpa ett plastkök för det är billigt och man får ofta med alla tillbehör, men det känns så tråkigt med ett plastkök. Roligare med trä. Får se hur det blir. Vi har ett tag till på oss ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0