Nu.. var han hemma

en stund. Innan han åkte för att posta ett brev. Jahapp. Men han kommer tillbaka och han hade kaffe med sig ;) Den energikrävande plutten sover, han vilar upp sig för nya upptåg imorgon. Finns det ett ord jag kan så är det "nej". Men han är samtidigt ganska bra att ha att göra med :D T. ex går han till badrummet om man säger att man ska byta blöja. Han kan "gå" i ett par byxor och byxblöjorna. Dvs han lyfter på fötterna. Det finns inga tvivel om att han äter ordentligt :)

Men ja, när man sagt nej till en sak 100 ggr så blir man irriterad. Speciellt eftersom man vet att han hör. Men men, så här ska det väl vara hela livet i perioder :P

Vet inte om jag skrev det i förra inlägget, men jag har fått fram adventstakarna. Behövs dock en till och helst två stjärnor minst.

Kommentarer
Postat av: Anna Johansson

Prova att säga något annat, som en avledande manöver. T.ex. 'ååh tack charlie för att du ger mig...' eller 'nämen gud vad snäll du är som låter dörren vara öppen'.

Oftast så är de ju mkt roligare när mamma säger nej hela tiden och till slut även blir irriterad, så försök att inte bli de. Säg något roligt istället, så kommer han med tiden att inte tycker de är lika kul längre.

De är energikrävande och en väldig tålamodsträning, men de ger bättre resultat än evigt tjat :)

2010-11-27 @ 12:34:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0