Lycklig?

Giia skrev lite smått om lycka så jag började tänka. Är jag lycklig? Nej. Inte Måndag-Fredag under den här kursen. För just nu slits jag mellan två världar. Såhär ser mitt liv ut:
Gå upp, klä på mig och Charlie. Äta lite frukost, kanske få mig en kopp kaffe. Gå med Charlie till dagis, ställa mig och vänta på bussen, åka till skolan, vara i skolan, fort som tusan ta mig hem, hämta Charlie, laga mat och sen försöka hinna spendera tid med Charlie innan han ska sova.

Så nej, just dom här fyra veckorna är jag inte lycklig. I alla fall inte så lycklig jag kan vara. För jag slits mellan att vara student och vara mamma. Det är bara fyra veckor som tur är. På alla andra kurser kan man strunta i en inläsningsdag för man hinner ändå. I den här kursen går inte det.

Snart kommer VFUn iaf, då tror jag att jag kommer må bättre. då börjar man ett klockslag, slutar ett klockslag. Och antagligen, eftersom jag inte har massa möten att gå på så hinner jag nog planera lektionen under arbetstid, eftersom man har 2½ timme kvar av arbetsdagen när eleverna går hem (ska vara på lågstadiet).

Nej, nu ska jag läsa. Sista delen i den här boken, sen är det bara en kvar :P

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0