Julklappar?

Hm, funderar på julklappar. Det mesta är väl redan hyffsat uttänkt men ändå. Var först lite sugen på att skänka pengar till välgörenhet som present men nja... Alla kanske inte gillar det. Så då får man lösa det på ett annat sätt. T. ex genom att köpa julklapparna av WWF eller någon annan organisation. Hittade igår en webshop med många billiga rättvisemärkta prylar :) Där kan man nog hitta många fina saker. Och det känns i alla fall liiite bättre ;-)

Men vad jag funderar på är Charlies pedagoger/lärare. Ska dom ha julklappar? Det är lite svårt att ge något tycker jag. Alkohol ska det inte vara, och heller inte något ätbart känner jag. Visst kan jag ge dom en varsin låda med choklad, men tänk om dom är allergiska eller inte tycker om? Prydnadssaker har man ofta en speciell smak på och dom har nog alla dom vill ha. Det finns liksom inte så mycket kvar. Och jag "känner" inte dom tillräckligt för att veta vad dom skulle uppskatta.

Usch vad jobbigt det känns. Men samtidigt så tänker jag såhär, jag utbildar mig till lärare. Om några år kommer jag förhoppningsvis ha min egen klass. Då kommer jag inte förvänta mig julklappar. Nej, det blir nog inga julklappar.

Jag hatar julen pågrund av julklapparna. Egentligen skulle jag vilja strunta i hela skiten. Man bara ger till barnen. Vi har försökt det där. Gick jättebra. Pappa ringde och sa att vi skulle strunta i julklappar. Jag köpte inga julklappar. Sen säger han två dagar innan julafton att vi kommer få något litet. Då fick vi två påslakan set, alltså ganska mycket i mina ögon. Så nej, jag går inte på den igen ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0