Dagens fel:

Okej, lite olika människor/instanser gjorde olika fel idag. Jag tänker då på att minst ett busslass med människor stod vid södra kyrkogatan och hoppades komma med på bussen mot uni. Bara det att den blev full redan vid torget. Så ja, här är dom som gjorde fel:

* Dom som ställer sig och väntar på en buss på södra kyrkogatan. Ursäkta, bussarna går med tio minuters intervaller, så gå till torget och vänta. Ännu bättre, gå på vid busstationen. Då har man dock färre avgångar att välja på. I alla fall, det är "bättre" att vänta vid torget, då har man 99% chans att komma med bussen. Man kanske får stå och vänta i nio minuter, men det kan väl vara värt det än att komma försent (ni fick ju vänta betydligt mycket mer än 9 minuter idag...)

* Kau borde ha insett att det skulle bli problem och därför ringt och förvarnat Karlstadsbuss. För så många som skulle med brukar det inte vara vid nio tiden. Då brukar ruschen lagt sig. Ofta är man typ nästan ensam på bussen. Och förklaringen idag var tydligen kursstarter. Borde man inte veta att detta kan vara ett problem?

* Karlstadsbuss borde ha en extrabuss att sätta in. En extrabuss hade gjort att dessa kunde komma i tid. Men det hade dom inte (jag satt bakom busschauffören så jag hörde). Jag vet att det kostar pengar med en buss som bara står, men man borde ju tänka på sina resenärer.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0