Bra Bok

Just nu läser jag historia, då handlar det om Svensk Historia. Vilken tur då att det finns en bok som heter "Sveriges Historia", skriven av Jan Melin, Alv W Johansson och Susanna Hedenborg. En helt underbar bok! Jag avskydde tanken på att kurslitteraturen var en bok på 500 sidor, med massa årtal namn och annan skit. MEN en mer lättläst faktabok är svår att hitta.

Det enda som är jobbigt med den är att underrubrikerna inte är över texten utan brevid i marginalerna. Det gör ju iofs att det är mindre test på varje sida och kanske hjälper till att göra den lättläst. Plus att viss fakta, t. ex den om Heliga Birgitta finns endast i bildtexten. Man brukar ju annars inte vara noga med att läsa bildtexter eller kronologi, men det är ta mig tusan det viktigaste i hela boken ;) Men om man bortser från det så älskar jag boken och jag är så glad att jag bestämde mig för att köpa den istället för att försöka låna den. Jag måste ju ha den om 20 år när en elev frågar min vilket år Jean Baptiste blir adopterad och vald till tronarvinge.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0