Toppendag

När Peter fyllde år fick han i present av våra grannar Jimmy och Jennie att vi inte skulle ha något planerat den 8:e maj. Tid skulle komma senare. En överaskning alltså, och det var ju igår.

Först fick jag ett sms om att packa Charlies skötväska. Sen kom dom upp till oss med ett kuvert. I kuvertet låg en bild på Peters bil med en röd ring runt vidrutetorkaren. Vi gick alla ned till bilen. Där låg en bild på lillängshamnen så vi åkte dit. Där hittar Peter en bild på Vidökiosken. Där hittade Peter en bild på ett rött hus som står efter vägen. Och från där skulle vi åka till Gruvlyckeskolan. Och där hittade vi en bild på X-näs bowlinghall så vi förstod ju vad som skulle göras :-)

Så vi bowlade ett tag och Charlie var jättesnäll under tiden. Helt otroligt faktiskt. Jimmy vann, Peter kom tvåa, Jennie trea och jag sist ;) Sen efter bowlingen fick Peter nästa kuvert. Där var en bild på Tacos så vi skulle tillbaka till skoghall för att äta :D När vi väntade på maten fick Peter ett kuvert med en rebus. På bilderna var en filmrulle, statyn på Torget i Karlstad, en bild på en enkrona och sen en en. Vi satt länge och funderade. Sen fick vi ledtråden +, +, -, +. Då fattade jag :D Film+karlstad-carl-en. Filmstaden! Dom hade bokat två biljetter på en visning som började efter nio så Charlie hade ju somnat och dom skulle sitta barnvakt.

Så vi åt tacos, sen gick jag och Peter hem till oss för att natta Charlie. Jimmy och Jennie kom över och sen klockan halv nio åkte vi in till filmstaden. Vi visste fortfarande inte vilken film vi skulle se. Så gick vi och köpte lite godis innan vi öppnade kuvertet och insåg att vi skulle se Alice i underlandet :D Toppen! Men det var ett tag kvar och Peter ville ha en match i air-hockey. Vi har spelat det tre gånger och jag har vunnit lika många gånger :D

Sen såg vi filmen som var toppenbra! En superfilm som inte hade några slöa partier. Den ska jag nog köpa på DVD när den kommer. Sen får vi nog spara lite pengar för jag såg många filmer jag ville se på trailern ;)

Igår var verkligen en toppendag och verkligen vad vi behövde! Och Charlie skötte sig bra tydligen, han hade skrikit till en gång och när dom gick in och kollade så satt han upp och sov ;) Knepiga bebis. När han sover ligger han inte still i 5 minuter ens en gång ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0