Tiden som gått

Tänkte sammanfatta allt som hänt den senaste tiden. I tisdags förra veckan var Charlie och jag till BVC. Sen när vi kom hem blev han sjuk (självklart inte pågrund av BVC eftersom det tar ett tag för sjukdom att bryta ut). Han blev riktigt dålig, eller ja, I Charlie-mått mätt blev han riktigt dålig. Natten till onsdag ville han upp och leka klockan 3 på natten. Det var bara att låta honom leka en timme för det är lönlöst att försöka lägga honom när han inte vill.

Sen var han sjuk tills fredagen. DÅ kom hostan. Charlie får ALLTID hosta efter en förkyldning. På lördagen köpte vi en ny vagn, jag fick frångå mina principer. Jag har ALLTID sagt att jag ska inte vända Charlie framåt i vagnen innan 1 år. Men när vagnen hela tiden ska en halvtrapp ned så fungerar det inte. Den enda vagnen som skulle passa våra behov i såfall vore en Bugaboo och dom är snordyra. Det finns en sulkyvariant för ca 5 000 kr, men den är mer en köpcentrumvagn med dåligt utrymme för barnet så då skulle vi ändå åka på att köpa ny vagn. Så därför köpte vi en ny vagn. Man drar i en rem i sitsen och sen står man där med en ihopfälld vagn i handen. Jag kan LÄTT bära den med en hand och Charlie på andra armen. Och ja, man ska inte vända vid 10 månaders ålder egentligen, men man får väga fördelar och nackdelar. Fördelen nu är att Charlie har varit ute varje dag sen han fick ny vagn för det är så enkelt. Frisk luft är bra så vi säger att det väger upp det :)

I måndags hade jag liten tilltro till vårdpersonalen efter att JAG fick upplysa dom om att det faktiskt finns hostmedicin från 6 månader. Plus att dom rekomenderade att ge varmt vatten med honung. Honung ska inte ges till barn under 1 år... Charlie fick även vara ute och gunga med en kompis från babycaféet. Charlie lös upp som en sol när han såg honom så det var bra :D

Hela tisdagen var Peter hemma med oss och det var välbehövligt. För jag orkar snart inte mer. Peter och jag har kommit överens om att jag behöver en paus. Men det är svårt att få det att gå ihop då jag inte vill lämna till barnvakt än. Alltså måste Peter vara hemma. Och det är så mycket annat som ska fixas också. Men det ska nog gå det med. Men just nu behöver jag att jag blir frisk. för såfort Charlie började bli bättre blev jag sjuk. Grattis.

Det är typ allt som hänt den senaste tiden.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0