Stör mig

Jag stör mig på folk som använder fel ord vid fel tillfälle. Jag vet att jag stavar dåligt och jag använder mig av talspråk i skrift osv, men det här är två saker som jag stör mig på.

Folk som inte kan skilja på risk och chans. "Hur stor är risken att överleva?" "Hur stor är chansen att dö?" är FEL! När något är positivt är det CHANS när det är något negativt är det RISK! Så enkelt är det. Lär er det gott folk :D

När vi även ska lära oss att skilja på ord har jag två till. Sympati och Empati. Sympati är t. ex när man blir ledsen för att en annan är ledsen. Empati däremot är när man förstår att den andra är ledsen. Det är alltså ganska stor skillnad. Är ni osäkra använd empati :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0