staden

Åkte med Jennie in till stan, eller ja, vi tog bussen. Skönt att komma hemifrån. Ville dock inte spendera för mycket pengar eftersom vi ännu inte betalat räkningarna och storhandlat. Vill göra det innan jag spenderar en massa pengar. Så det blev bara lite handlat:
* Solhatt till Charlie med snören. Han drar ju av sig den annars, men nu med den här så gnäller han en sekund sen går det bra
* Tunna långbyxor till ovan nämnda kille. Passar bra i sommar :)
* En t-shirt till mig där det var ett tryck med massa smink på och sen stod det: "Makeup not war". Tyvärr måste jag ned tillbaka till stan med det för det blev hål i den efter larmet.

Sen blev det dags att äta lite. Charlie var mitt emellan två måltider men han kan ju inte bara sitta brevid när vi äter. Och självklart valde vi Burger King som inte har något barnvänligt på menyn. I alla fall inte för en snart 11 månaders. Så jag fick beställa en extra side sallad som han fick tugga lite på :-)

Sen åkte vi hem och vi följde med Jennie hem för att kolla på deras nya soffa :-) Superfin :) Väl där fick även Charlie lite mat. Sen blev han trött på att det fanns massa nej där :P Hemma håller jag ju bara koll så han inte går till toaletten. Där finns det en trappa och grejjer så vi gick till lekparken. Sen gick vi hem för han var supertrött. Han somnade nästan med flaskan i munnen ;P Så nu sitter jag här. Min sambo ska väl komma hem någon gång, för att gå över till grannen.

Nu när det är ESC så gör vi som så att Peter går till Jimmy och spelar TV-spel och Jennie kommer hit och ser på ESC med mig :-) Men innan hoppas jag kunna springa till ICA. Ska köpa nytt schampo och balsam. Ska testa att bara tvätta håret med balsam. Det ger tydligen en bättre hårkvalité och med tanke på att jag snart bara har min naturliga hårfärg vore det ännu bättre att få ännnu bättre kvalité på håret. Har inte färgat håret sedan innan Charlie föddes. Slingade då håret.

Balsam metoden går ut på att tvätta håret en sista gång med schampo, ett schampo som tar bort allt du tillfört men inte ger nytt av det (mineraloljor osv). För det enda du behöver schampo till är för att ta bort saker du tillför med schampo och balsam. Och använder man ett balsam som inte tillför sånt behöver man inte schampo. Så det ska jag testa nu :-) Vill man inte överge schampo finns det vissa märken som inte tillför just det som tillförs eller något sånt... Men ja, ska testa i alla fall. Synd bara att man måste vara noga med vilka stylingprodukter man använder. Tur att jag bara använder sånt typ en gång om året :D

Så det var nog tjatat av mig :-D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0