Skrattretande

Varje morgon ser jag på Vakna! med the Voice. Ganska intressant och det enda som är värt att se. Plus att man måste inte se på det, det räcker med att lyssna. Så det var ganska roligt idag att bli bjuden på lite skratt. För det första så avslöjade Paul hur lost slutar. Haha, gud vad arga alla som följer serien måste vara. Men det var ju bara en "groda". Men ja, det var ganska skrattretande.

Sen kommer Josefine Crafoord och ska berätta om något som heter Macaroon. Uttalas tydligen Makaron. I alla fall, det typ en ballerinakaka fast mjuk i själva kakan. Ser ut som en cheeseburgare från Mcdonalds men i en storlek stor som en femkrona. Hon förklarar i alla fall att hon köper dessa för 20 kr styck! Och när man köper en hel låda står det att dom är omöjliga att göra hemma. Jag ska förklara vad som är i dessa kakor: Äggvita, mandel, strösocker och florsocker. + fyllningen som man kan välja vad man vill, en chokladkräm eller smörkräm eller nått. låter detta dyrt och exklusivt? Nja inte riktigt va? För 20 kr får jag en hel rulle ballerina. Bara så ni fattar.

Ännu värre är att hon bara köpte att det var så, att man inte kan göra dom hemma. Men tycker såklart att detta verkar skumt att frågar alla lyssnare! Ursäkta, jag läser inte många tårtbloggar, men har redan ramlat över recept flera gånger. Det är bara att googla! Jaja, som tur var så skickade många in länkar på recept. Och det verkar inte vara omöjligt...

Jaja, jag fann det skrattretande. Men jag är sugen på att göra egna, vet bara inte vad jag ska ha för fyllning i. Jag tycker inte om smörkräm... Om man skulle ta och göra dom på hälften vanligt florsocker och hälften med chokladsmak och sen gör en fyllning med mjölkchokladfluff. Hmm, tål att tänkas på.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0